środa, 15 sierpnia 2012

Deregulacja Blog - start


Witam Cię Szanowny Czytelniku.

Zachęcony przez znających moje poglądy na temat deregulacji wszelkich zawodów (w tym prawniczych) niniejszym rozpoczynam działalność tego bloga.

Zasugerowano mi, abym moje spójne argumenty przedstawił zwięźle w jednym miejscu (bez „pyskówek” z członkami deregulowanych korporacji zawodowych które porozrzucane dyskusje w sieci tworzą nieczytelne). To właśnie mam zamiar uczynić.

Nie będzie to więc „typowy blog”. Nie będę opisał historii swojego życia. Będę jedynie przedstawiał moje własne poglądy w zakresie tzw. „deregulacji”, poparte widzą zdobytą w ostatnich latach (tematem „deregulacji” w ujęciu krajowym, jak też międzynarodowym interesuję się od kilku lat).

Będę pisał zarówno o zawodach regulowanych wymienianych przez Polaków (wg. badań CBOS) jako TOP 3 przeznaczonych do deregulacji (tj. Adwokat, Radca Prawny, Notariusz), jak też o „słynnych” bibliotekarzach czy taksówkarzach, a także o zawodach mniej znanych np. Rzeczniku Patentowym (ok. 900 osób które ma monopol na występowanie przez Urzędem Patentowym RP).

Chcę aby ten blog był zbiorem argumentów do dyskusji i przemyśleń dla tych który chcą sobie wyrobić swój własny pogląd na temat "deregulacji zawodów".

Podstawowym moim postulatem jest WOLNOŚĆ WYBORU.
Uważam, że dorosły człowiek powinien mieć prawo wyboru (na swój koszt i swoją odpowiedzialność) dowolnego usługodawcę, zarówno Korporacyjnego jak i nie-Korporacyjnego.

Żaden z moich postulatów nie będzie „utopią”, ale opisem systemu funkcjonującego w krajach Unii Europejskiej (lub w USA).

Ze szczególną uwagą mam zamiar odnieść się do najczęstszych „zarzutów” stawianych planowanej deregulacji, w szczególności:
- rzekomej niekonstytucyjności planowanych zmian,
- rzekomym spadku jakości usług po deregulacji,

Mam nadzieję, że będzie tu kilkanaście lub kilkadziesiąt notatek, opisujących spójny pogląd na „deregulację”, z którym każdy będzie mógł się zapoznać i samemu rozważyć, czy „jest za deregulacją czy jest jej przeciwny”. Ponadto mam nadzieję, że będzie to dostępny i przejrzysty zbiór argumentów dla wszelkich zwolenników „deregulacji”.


Oświadczam wszem i wobec, że nie mam zamiaru wykonywać jakiegokolwiek zawodu regulowanego (…dobrze mi w „marketingu” który jak na razie jest wolnorynkowy).

Piszę tu wyłącznie z punktu widzenia KLIENTA – i takie podejście polecam wszystkim.



Na koniec słów o sobie… Jestem z wykształcenia prawnikiem, ale nigdy nie pracowałem w tym zawodzie. Początkowo na etacie, a do ładnych paru lat „na swoim” (prowadząc prywatną firmę) zajmuje się marketingiem. Mam rodzinę. Z polityką (czy politykami) nie mam nic wspólnego.
Miejsce akcji: południowa polska.
Tyle na początek.

Kontakt do mnie: deregulacja@gmail.com

Wszystkie teksty publikuję z prawem do dowolnego cytowania przedruku zarówno w całości jak i częściach (z podaniem źródła).

ps. to jest mój pierwszy blog w życiu - więc przepraszam za ewentualne błędy.


JEŚLI ZGADZASZ SIĘ Z MOIM PODEJŚCIEM DO KWESTII "DEREGULACJI" - PROPAGUJ TE POGLĄDY I TEN BLOG GDZIE TYLKO MOŻESZ !!!

1 komentarz: